[ad_1]

در زمستان بدن از انرژی زیادی برای گرم نگه داشتن استفاده می کند. مصرف انرژی در بیشتر مواقعی که بدن به گرما در خارج از بدن احتیاج دارد افزایش می یابد. برای بدست آوردن انرژی مورد نیاز ، بدن باید به اندازه نیاز غذا جذب کند. این انرژی را باید از غذاهای مختلف به دست آورد. غلات و حبوبات ، میوه ها و سبزیجات ، لبنیات و فرآورده های گوشتی انرژی مورد نیاز بدن را برآورده می کنند. در ماه های سرد زمستان ، متخصصان توصیه می کنند مصرف کربوهیدرات و شام را 4 ساعت قبل از خواب کاهش دهید. زیرا مصرف زیاد غذا و تحرک کمتر در هوای سرد میزان متابولیسم را کاهش می دهد. در این حالت غذا به بافت چربی بدن تبدیل می شود.
متخصصان تغذیه توصیه می کنند رژیم غذایی زیر را در ماه های زمستان دنبال کنید.
* صبحانه
فرنی غلات. این فرنی به بدن انرژی می دهد و بدن را گرم نگه می دارد. انداختن 1 قاشق چای خوری عسل در فرنی و خوردن آن باعث افزایش ایمنی بدن می شود و احساس خوشبختی خواهید کرد.
* ناهار.
بعد از ظهر یک موز یا خرما تهیه کنید. موز و خرما باعث افزایش هورمون سروتونین می شود. با این کار روحیه شما بالا می رود.
* شام.
می توانید هر چیزی را که می خواهید برای شام بخورید ، اما متخصصان تغذیه توصیه می کنند که 3 میز سبزیجات با رنگ های مختلف در میز شام داشته باشید. یعنی توصیه می شود گوجه فرنگی ، خیار و فلفل زرد روی میز باشد.
متخصصان تغذیه توصیه می کنند در ماه های سرد زمستان از شکلات تلخ استفاده کنید. زیرا شکلات سرشار از آنتی اکسیدان است. همچنین در ماه های زمستان کل بدن از جمله مغز را گرم و شاد نگه می دارد.
متخصصان تغذیه توصیه می کنند در ماه های زمستان از خوردن غذاهای پرکالری دریغ نکنید. زیرا در این زمان از سال بدن به ویتامین های بیشتری احتیاج دارد.

Milli.Az



[ad_2]